LEVERANS & RETUR

Betalning
Du betalar med kort eller swish.
Alla priser är inkl. moms.

Leverans
Våra vanliga leveranstider för produktionsartiklar är 8-10 arbetsdagar från beställningsdag.
Om snabbare leverans önskas skall kunden kontakta oss för eventuell separat överenskommelse.
Alla leveranser sker med tjänsten Postnord Service Point till ert närmaste utlämningsställe, fraktkostnad 79:-/kolli (ink moms), maxvikt 20 kg/kolli.

Leveranstiden kan påverkas bl.a. av tillfälliga slutförsäljningar eller oförutsedda händelser.
Vid frågor runt Er försändelse kontakta oss på e-postadress: order.olympus@olympusprofile.se.

Returer
Vid returer av paket som ej hämtas ut förbehåller Olympus rätten att debitera dig för våra omkostnader.
Kontakta oss innan ev retur görs, vi förbehåller oss även rätten att neka en retur om inget särskilt skäl finns.

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår, meddelas detta till kund via e-post eller telefon. Olympus kommer att göra sitt yttersta för att fullfölja din beställning i tid. Men det kan uppstå tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, då förbehåller Olympus rätten att friskriva oss från all ersättning samt kompensation till kund gällande leveransförseningar.


Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer, åtar vi att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet måste skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Vi står för returfrakt vid godkänd reklamation.
Vi förbehåller oss även rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig.